Friday, February 27, 2009

Memang Rochang semakin into keagamaan sekarang.

"Jon.Gua berhajat menganjurkan satu majlis sempena sambutan Maulidur Rasul nanti.Gua nak lu ajak kawan-kawan kita bagi memeriahkan majlis."Rochang Noor memberitahu gua.

"Serius ke Roch?Tapi Roch,lu pun tau kan yang majlis-majlis yang agak keagamaan ni kurang sikit mendapat respon yang baik dari kawan-kawan kita Roch.."gua mencari alasan supaya Rochang kensel.

"Haa..Itu lu jangan risau Jon.Gua dah memikirkan satu cara untuk menarik minat kawan-kawan kita.Kita buat acara keagamaan sambil berekreasi."terang Rochang.

"Err..maksud lu Roch?gua kurang paham."gua kebingungan.

"Slowla lu ni Jonn..Kita buat la solat jemaah.tahlil ke doa selamat ke,lepas tu adala makan-makan.berbeku-berbeku.Kita selitkan sekali tazkirah ke ceramah ke..kemudian adala sikit sukaneka.Sambil beribadat kita berekreasi.Amacam?"Rochang lebih bersemangat.

"Sukaneka?Mana pulak nak sukaneka ni Roch oi.."tanya gua lagi.

"Begini Jon.Gua rancang nak buat majlis tu kat tepi pantai ke air terjun ke..tempat-tempat open la.Gua dah survey.Kat Kuantan ngam.."
"Gua yakin ini dapat menarik minat kawan-kawan kita."cadang Rochang.

"Ok Roch.Menarik juga tu.Gua try nanti ejas ajak kawan-kawan kita."gua memberi harapan kepada Rochang.

Serius ni Rochang ajak.Tak tipu.Tanya la Rochang Noor sendiri.

Ok.kepada sesiapa yang berminat nak join boleh kontek Rochang.
Kalau ada yang nak volunteer nak bertazkirah ke ceramah ke lagi cantik.Posisi Imam Rochang dah cop awal-awal.

Kontek Rochang Noor:019-7144574

Supportla niat baik Rochang..

6 comments:

  1. uih! canggih...jgn lupe ajak si macho tu..dengar cite die kuat tabligh...

    ReplyDelete
  2. apa lagi, kite support la..!!

    ~gua pon dah lama tak main bola sepak pantai ni...

    ReplyDelete
  3. Serius tak tipu.Rochang dengan Kapt.punya plan ni..Roch memang bersemangat tu.hari-hari sms gua tanya keadaan semasa.

    ReplyDelete
  4. kasik ajak itu ustad mat ali la. Rochang tuhari kene cucuk ngan rotan, sure kancel aa program die.

    ReplyDelete
  5. alhamdulillah..mmg cantikla tue..haha

    ReplyDelete