Wednesday, June 24, 2009

Abdul Halim dari Kota Bharu ke Beijing ke Somalia dan keliling Dunia...

Abdul Halim Bin Abdul Kadir sebelum bertolak mengelilingi dunia.

Halim akan memulakan tugasnya menyelenggara kapal MISC sebaik sahaja cerita ini ditulis.Dia akan menyertai kapal tersebut mengelilingi dunia sepanjang tempoh 6bulan hingga ke 9bulan.Jadi kepada makwe-makwe bolehlah hantar SMS good luck kepada Halim sekarang juga.Dia nampaknya memang memerlukan sokongan.

"Jangan aku tewas ditangan lanun Somalia sudahlah..."bicara Halim dalam nada yang lemah.

"Harap-harap aku dapat turun di Beijing jumpa makwe yang aku kenal semasa bercuti di Pulau Perhentian itu hari."ceria pula nadanya yang ini.

"Stephen Chow duduk di Beijing ke Hong Kong?"sayup-sayup suara Halim dari tangga bas yang mula bergerak perlahan-lahan..

5 comments:

  1. die gie beijing naik bas ker..huhu

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. Aku kan....punyalah konfius, dah tak tau dah mana satu kisah benar, mana satu fiksyen update pasal budak2 nie.

    ReplyDelete
  4. Peh lama juga atas kapal. Harap harap Halim tak lupa daratan. Dan tak bawa balik penyakit. Bukan boleh harap brader ni.

    ReplyDelete
  5. Ini benar Nurul Ashiqin.Bukan sains fiksyen.

    Gua tak takut Halim lupa daratan.Takut lupa sembahyang je nanti.Pesan orangtuanya "jangan lupa solat anakku.walau dimana jua mu berada"

    ReplyDelete