Friday, May 15, 2009

Alif Firhan punya perkahwinan


  • Pengantin memanglah tersenyum saja.Katil pun dah sembur WD40 kat celah-celah yang sepatutnya.Penyenyap bunyi pun dah pasang..Tunggu matahari terbenam aja.
  • Dalam gambar hanya Hardi seorang yang tiada pasangan.Fadzil couple dengan Fairuz.(Tak percaya cuba tengok tangan kiri Fadzil kat mana)
  • Hardi menyemak aja kat depan.Belakang Hardi ada Omar.Selesai sesi bergambar,Omar pijak-pijak cermin mata Hardi.
  • Manja kan Due dan isteri.."Baru kahwin memang macam tu"Jeruk bersuara.
  • Jeruk dan Fadzadi.Depan kamera berlakon jadi bapa mithali,belakang lensa anak main tarik-tarik langsir pelamin pun mereka buat tak tahu aja.
  • Lokman Hakim adalah jurufoto bertanggungjawab.Dia tiada dalam gambar."Banyak juga cahaya diperlukan untuk gambar ini"dengus Lokman sambil menjeling kearah Fairuz dan Fadzadi.(aku berlawak aja,jangan marah ya.)


  • Maruah sebagai orang yang dah berkahwin kena jaga.Hadiah mesti kena ada.
  • Padahal Due tu biskut Tiger je kat dalam kotak hadiah tu."Alip memang memerlukan tenaga tambahan,gua tau la..."kata Due dengan penuh eksyen.
  • Omar dengan Faridah bagi 2 benda tapi bungkus sekali.Omar kasi capati dengan kari takde garam.Faridah bagi kopi takde gula.
  • Fairuz pula bagi hadiah gula dengan garam.Tapi tak bungkus,simpan dalam poket je.


  • Ada pertandingan Keluarga Sedondon sebagai acara tambahan.Malangnya Jeruk and family tewas mengejut. "Itulah Sayang..Tadi kat rumah Abang dah cakap pakai baju pink tapi Sayang degil.Kan dah kalah!.."Jeruk menegur isterinya.



  • "Alhamdullillah..syukur nikmat.."ucap Fadzadi sebaik saja keluarganya diumumkan sebagai pemenang hadiah saguhati tempat ke-18 pertandingan keluarga sedondon.
  • Anak Fadzadi belajar di sekolah Kungfu Islam.(hehe.berlawak lagi)

9 comments:

  1. juri tak nampak kecontraan pakai pasangan tu.
    colour bunga matchang apa...

    ReplyDelete
  2. juri tak nampak kecontraan pakaian pasangan tu.
    colour bunga matching apa...

    ReplyDelete
  3. ulasan yg bagus dari jon

    ReplyDelete
  4. eh, alip dah kawen. :-)

    Tahniah alip!!! Soalan aku: Omar dah kawen ke? ada orang bgtau aku tapi mcm tak konfem.

    ReplyDelete
  5. Cilakak Jon. Fadzadi pakai jersi kenduri kahwin laa gua syak. Itu hari bukan kaler tu juga ke?

    ReplyDelete
  6. asal kenakan abg fad...kate bergurau la..melawak la..

    ReplyDelete
  7. jon, gua syak ni mesti kes balas dendam ni. cam haram. sungguh gua tak sangka. busuk hati lu jon. kah kah kah juga...

    ReplyDelete
  8. kah kah kah..mmg letup la jon..letup dan busuk

    ReplyDelete
  9. Nurul Ashiqin,Omar konfem dah kahwin.Dengan Faridah.Bukan Faridah yang Matron tu.Ala Faridah yang Faridah tu la.

    Cho,jersi kenduri ni gua tengah kumpul material.ada lagi selain database pakai jersi ni.

    Anonymous,mana gua ada kenakan Database..

    Fadzil Kopak,balas dendam?Tukar balas lampu pandai la gua..

    ReplyDelete